صفحة رئيسية | المنتجات

رسالة على الانترنت
المزيد من المعلومات

است که در آن آسیاب عمودی وجود دارد

آسیاب‌ های بادی چند هزار ساله ایران که همچنان ...

2024.1.23  3 بهمن 1402 آسیاب‌ های بادی چند هزار ساله ایران که همچنان پای کار هستند [+تصاویر] این آسیاب‌های بادی با محور عمودی ۱۰۰۰ ساله ایرانی که در مناظر خشک نشتیفان، ایران ایستاده‌اند. فقط یادگاری نیستند بلکه همچنان عملیاتی هستند.

Read More
قدیمی‌ترین آسیابانِ ایران از سنگ و باد می ...

قدیمی‌ترین آسیابانِ ایران از سنگ و باد می‌گوید. ایسنا/خراسان رضوی دنیا از نگاه آسیابانِ پیرِ کویرنشین زیباتر است؛ بادها را «ماموران خداوند» می‌خواند؛ در هیاهوی دنیای ماشینی امروز، آسیاب ...

Read More
از آسیاب کاری مکانیکی چقدر می دانید؟ - رایکا ...

دو نوع اصلی از آسیاب عمودی وجود دارد که هر کدام عملکردی متفاوت دارند و مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند: آسیاب عمودی خاردار:

Read More
سیستم محور عمودی اولین آسیاب بادی - 100ایزو

2022.11.27  اولین آسیاب‌های بادی به منظور خودکارسازی وظایف سنگ‌زنی و پمپاژ آب توسعه یافتند و اولین طراحی شناخته شده، سیستم محور عمودی است که در ایران حدوداً توسعه یافته است.

Read More
آشنایی با آسیاب چکشی

در این مطلب، دربارهٔ یکی از مهم‌ترین تجهیزات صنعتی که به آن آسیاب چکشی گفته می‌شود صحبت می کنیم. این آسیاب‌ها دارای انواع مختلفی بوده و هرنوع آن، از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. از این آسیاب‌ها به‌منظور ...

Read More
آسیاب بادی آسباد قدیمی ترین آسیاب های بادی ...

2020.9.17  شهر نشتیفان درحاشیه جاده قاین واقع شده و دارای آسیاب‌های بادی قدیمی است که با نامِ آس‌بادهای نشتیفان، از باد صد و بیست روزه نیرو می‌گرفتند. آب و هوای بسیار گرم و خشک دارد و مردم نشتیفان ...

Read More
آشنایی با آسیاب چکشی پلیمرمال

آسیاب چکشی با تقسیم یا خرد کردن مواد جامد به قطعات کوچک‌تر با ضربه‌های متوالی کار خود را انجام می دهد. این دستگاه با چکش‌های کوچکی که در آن تعبیه ‌شده است فرایند ذکر شده را انجام داده و از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است.

Read More
سازه های آبی شوشتر؛ ساختاری پیچیده از عصر ...

آسیاب های آبی شوشتر به دو روش تنوره‌ای و شیبی ساخته شده‌اند. تفاوت این دو نوع آسیاب در جهت پره محور است به طوری که در شیوه تنوره‌ای پره محور به شکل عمودی و در روش شیبی پره محور به شکل افقی است.

Read More
آسیاب بادی مچی کجاست عکس + آدرس و هر آنچه پیش از ...

آسیاب‌های بادی در مواردی همچون تهویه هوای منازل، کشیدن آب از چاه و آرد کردن غله مورد استفاده قرار می‌گرفتند. ایران با داشتن ۲۰۰۰ آسباد و آسیاب اولین كشور دارنده آسیاب‌های بادی است. هلندی‌ها این فناوری سنتی را طی جنگ‌های صلیبی از سیستان ایران

Read More
آسیاب صنعتی طراحی و ساخت انواع آسیاب صنعتی ...

آسیاب رنگ با قدرت زیاد همان طور که از نام این آسیاب رنگ پیداست، این محصول از قدرت و توان بسیار زیادی برخوردار است. این قدرت زیاد موجب می شود تا هرنوع رنگ دانه ای را در محیط رنگ از یکدیگر جدا کرده و در کل محیط رنگ پخش نماید.

Read More
انواع توربین بادی و تعریف کامل آن همراه روش کار ...

معایب توربین های عمودی در توربین‌های عمودی هنگام وزش باد، نیروی مخالفی به طرف دیگر توربین نیز وارد می‌شود. بنابراین بازدهی آن‌ها در هر دوره تناوب نسبت به توربین‌های محور افقی کمتر است.

Read More
کارخانه. تاریخچه اختراع و تولید. سیر تکامل ...

در نزدیکی این مراکز تعداد زیادی آسیاب «آرد» یا «نان» وجود دارد. در آن زمان حتی آسیاب های بزرگ آرد با 10 سنگ آسیاب ساخته شد و آسیابی با 24 سنگ آسیاب در مورشانسک ساخته شد.

Read More
آسیاب بادی آسباد قدیمی ترین آسیاب های بادی ...

2020.9.17  آسیاب بادی یا آسباد یکی از قدیمی ترین استفاده انسان از انرژی های تجدید پذیر به ویژه انرژی باد بوده است. پیشگامان این فناوری در جهان ایرانیان بوده اند که هنوز بقایای تاریخی ان در خراسان و افغانستان یافت می شود.

Read More
کرم خاکی - زیستگاه، مورفولوژی، آناتومی، اهمیت

2023.11.1  با این حال، ذکر این نکته ضروری است که تقریباً 4,400 گونه مجزا از کرم‌های خاکی در سراسر جهان وجود دارد. برای تعیین طبقه بندی دقیق یک کرم خاکی خاص، باید عواملی مانند زیستگاه و موقعیت جغرافیایی آن را در نظر گرفت.

Read More
مجله سرام پخش آشنایی با فرایند پرس در صنعت ...

آشنایی با فرایند پرس در صنعت کاشی و سرامیک یکی از روشهای متداول برای تولید کاشی و سرامیک ، پرس پودر گرانول های نیمه خشک می باشد.البته روش های دیگری نیز همچون اکسترود وجود دارد که هیچ کدام همانند پرس، گسترده و رایج نیست.

Read More
سازه های آبی شوشتر؛ ساختاری پیچیده از عصر ...

در این مجموعه 40 آسیاب آبی وجود داشته که از آن‌ها برای تهیه آرد مورد نیاز مردم استفاده می‌شده است. تمامی محوطه از آبشارها گرفته تا آسیاب‌ها را از سنگ خارا و ملات آهک و ساروج ساخته‌اند تا مقاومت لازم را داشته باشد.

Read More
بتن خود متراکم یا خود تراکم چیست؟ تمام نکات بتن ...

4 天之前  در کشور ژاپن، نوع دیگری از این دستگاه با مقطع دایره وجود دارد که به آن قیف O شکل می‌گویند. قطر ورودی این قیف 230 میلی متر و قطر خروجی آن 75 میلی متر است، ارتفاع بخش شیبدار 465 میلی متر و ارتفاع نازل 150 میلی متر می‌باشد.

Read More
آشنایی با آسیاب چکشی پلیمرمال

آسیاب چکشی با تقسیم یا خرد کردن مواد جامد به قطعات کوچک‌تر با ضربه‌های متوالی کار خود را انجام می دهد. این دستگاه با چکش‌های کوچکی که در آن تعبیه ‌شده است فرایند ذکر شده را انجام داده و از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است.

Read More
آسیاب بادی و آبی :: تفرجنامه

روش کار آسیاب آبی. روش کار آسیاب آبی بدین صورت است که آب ابتدا وارد یک حوضچه شده و در آن جا از آشغال و لجن پاک می گردد. از این حوضچه چون حمام و استخر استفاده می شده است و آب پس از عبور از تخته بند ...

Read More
آسیاب بادی مچی کجاست عکس + آدرس و هر آنچه پیش از ...

معماری آسیاب بادی مچی. آسیاب بادی مچی در دو طبقه ساخته شده است: در طبقه همکف سه اتاق وجود دارد که یکی از آن‌ها آسیاب‌خانه است و شامل مخزن آب و محلی برای چرخیدن سنگ آسیاب می‌شود. دو اتاق دیگر ...

Read More
دستگاه آسیاب - انواع دستگاه اسیاب در ظرفیت های ...

2 天之前  در دستگاه آسیاب به علت درگیر بودن الکتروموتور دستگاه به طور مستقیم با عمل آسیاب کردن، استفاده از الکتروموتورهای قدرتمند مخصوصا در مواردی که دستگاه برای پودر کردن اجسام و مواد سخت مورد استفاده قرار می گیرد امری است ضروری.

Read More
مجموعه آبشارها و آسیاب‌های آبی شوشتر - ویکی ...

2024.1.13  این محوطه مجموعه‌ایی از سد، تونل‌ها، کانال‌های فرعی و آسیاب‌های آبی است که به صورت یک مجموعه صنعتی-اقتصادی بوده و جزئی از مجموعه بزرگ سازه‌های آبی شوشتر می‌باشد که در کتب تاریخی مکرراً به آن اشاره گردیده است.

Read More
انواع توری فلزی و کاربرد هر یک - دانشنامه آهن ملل

2020.12.22  توری پرسی نوعی سیم مفتول است که تار و پودهای آن به طور عمودی و افقی در هم بافته شده و هیچ نوع جوشی در محل تقاطع آن ها صورت نمی‌ گیرد. همچنین چشمه های این توری ها به صورت مربع و مستطیلی شکل است.

Read More
توربین بادی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

2024.1.13  انواع دیگری از توربین‌های بادی وجود دارد که برای پمپ کردن آب استفاده می‌شود که به آن پمپ بادی می‌گویند یا برای آسیاب گندم به کار می‌رود که آسیاب بادی نام دارد و موارد دیگری که هر کدام نام خاص خودشان را دارند.

Read More
آسیاب چکشی صنعتی [قیمت و مشخصات فنی] مهان صنعت

آسیاب چکشی از جمله دستگاه های سنگ شکنی است که وجود آن با توجه به کاربردی که دارد ضروری و لازم است. این ماشین صنعتی در خط تولید و خردایش قرار می‌گیرد که موجب سرعت‌بخشی در این کار می‌شود.

Read More
توربین بادی تاریخچه، انواع، اجزا، نحوه کار ...

2021.6.16  این توربین در قسمتی از ساحل بحرین که سرعت باد در آن بیشتر از مناطق دیگر است، احداث شده و سه ملخ ۳۰ متری که بین این دو برج قرار دارد، ۱۱۰۰ مگاوات برق را در سال برای این ساختمان های ۴۲ طبقه تولید می کند.

Read More
باد چیست و چگونه تشکیل می‌شود؟ - عمادعلم

2023.5.27  تصویر ۱. علت اصلی تشکیل باد در طبیعت، اختلاف دما و نتیجتاً اختلاف فشار هوا است. گفتیم که فشار هوای هر ناحیه اغلب به دمای آن ناحیه بستگی دارد. هرچه دمای هوا بیشتر باشد، هوا منبسط‌تر و فشارش کمتر ...

Read More
انواع ادویه ها: معرفی 27 ادویه معروف در تمام دنیا ...

2022.8.3  آن ها محبوب ترین ادویه در سراسر جهان هستند و میزان مصرف آن 20 برابر بیشتر از دومین ادویه محبوب؛ یعنی فلفل سیاه است. 25 گونه فلفل کپسیکوم وجود دارد که تنها پنج گونه آن اهلی شده اند.

Read More
آناتومی دندان (عصب، ریشه)، انواع، تعداد، شکل ...

بخش‌های مختلف آناتومی دندان. ریشه دندان: بخشی از دندان است که در استخوان فک قرار دارد. انواع خاص دندان‌ها دارای ۱، ۲، یا ۳ ریشه هستند. ریشه‌های دندان می‌توانند از یکدیگر جدا بوده یا به هم جوش ...

Read More
دندان چیست؟ انواع، ساختار و آناتومی — به زبان ...

بسیاری از تحقیقات در تعیین فرآیندهای شروع رشد دندان، متمرکز شده‌اند. به طور گسترده‌ای پذیرفته شده است که در بافت‌های اولین قوس شاخه‌ای عاملی وجود دارد که برای رشد دندان، ضروری است.

Read More
قدیمی‌ترین آسیابانِ ایران از سنگ و باد می ...

از ۳۴ آسبادی که در نشتیفان وجود دارد، ۶ آسباد آماده به کار هستند که دو آسبادِ علی محمد اعتباری رودی، قدیمی‌ترین آسیابان ایران، اکنون فعال است و دسترنج کشاورزان منطقه را به آرد تبدیل می‌کند ...

Read More
قهوه اسپرسو چیست؟ انواع آن و 7 نکته کاربردی - هنر ...

2022.1.11  باورهای اشتباه زیادی درباره اسپرسو وجود دارد که اول باید آن‌ها را اصلاح کنید. ... مدت زمانِ آسیاب کردنِ دانه‌های قهوه، عامل دیگری است که در تهیهٔ قهوه باید به آن توجه کرد.

Read More
انواع توربین بادی توربین بادی با محور افقی و ...

2022.5.8  در این مقاله می خواهیم به دسته بندی انواع توربین های بادی بپردازیم. توربین های بادی به طور کلی به دو نوع توربین بادی با محور افقی Horizontal Axis Wind Turbine (HAWT) و توربین بادی با محور عمودی Vertical Axis Wind Turbine (VAWT) طبقه بندی می شوند.

Read More
آسیاب بادی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

4 天之前  آسیابِ بادی یا به عبارت صحیح تر آس‌باد گونه‌ای آس است که نیروی جنبشی آن با وزش باد فراهم می‌گردد. در گذشته آس‌باد را همچون دیگر انواع «آس» برای آرد کردن یا بلغور کردن غلات و حبوبات (بُنشَن) به کار می‌بردند با این تفاوت ...

Read More
سمنت و معادن مواد سمنت سازی در افغانستان – Pajhwok ...

در ساختمان گنبد این بنا که ۴۳ متر قطر دارد، مخلوطی از پارچه های سنگ و آهک پخته به کار رفته است؛ ولی کشف سمنت به شکل امروز، مربوط است به یک نفر گلکار انگلیسی به نام ژوزف اسپدین که از پختن چونه و خاک رس در حرارت بالا و آسیاب ...

Read More
چرخدنده ها؛ کاربرد و کارکرد، روش‌های ساخت و ...

3 天之前  روش‌های ساخت چرخدنده ها. روشهای مختلفی برای ساخت چرخدنده وجود دارد که هرکدام دارای معایب و مزایایی هستند و می‌توان با توجه به نوع چرخ‌دنده، جنس، دقت مورد نیاز، امکانات موجود و هزینه ساخت ...

Read More
هر آنچه باید درباره انرژی بادی و توربین‌ های ...

باد، مدت طولانی‌ است که در خدمت انسان‌ها است.از زمان‌های دور، انسان‌ها انرژی باد را مهار کرده‌اند. قایق‌های بادبانی بیش از ۷ هزار سال قبل طول رودخانه نیل در مصر را طی می‌کردند، آسیاب‌های بادی ساده در چین، آب را ...

Read More
آسیاب چکشی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

2024.1.12  آسیاب چکشی (hammermill) وسیله‌ای است که هدف آن تقسیم یا خرد کردن مواد جامد به قطعات کوچک‌تر با ضربه‌های متوالی چکش‌ها کوچک است. این وسیله پرکاربردترین و شناخته شده‌ترین دستگاه خردکن است که با به‌کارگیری از اصل ضربه در خرد ...

Read More
آناتومی بدن انسان – از صفر تا صد + عکس آناتومی ...

مخ بزرگ‌ترین بخش مغز است که در سطح آن شیارها و برآمدگی‌های زیادی وجود دارد. این شیارها و برآمدگی‌ها مساحت سطح آن را بدون بزرگتر شدن مغز، افزایش می‌دهد. مخ به ناحیه قشری و داخلی تقسیم می‌شود.

Read More
توربین چیست ؟ - خدمات انرژی تانیر

2024.1.18  توربین آبی Hydropower یا نیروی مبتنی بر آب، ترکیبی از ریزش عمودی و سپس جریان هموار آب است . به این نحو که با در دست داشتن یک هیدروماشین می توان آبی که از سطوح بالاتر به پایین می ریزد را به انرژی الکتریسیته تبدیل نمود.

Read More
المزيد من المعلومات